Depressionsforeningen

Oplever du også perioder med dårligt humør og negative tanker så læs mere på vores hjemmeside (derfor overskriften HVOR GÅR MAN HEN) . Vi oplever alle kortere perioder med dårligt humør men når det går hen og bliver lange perioder samt at man måske oplever tunge negative tanker så er der brug for hjælp.

Hver 6 dansker bliver i løbet af livet ramt af en depression og lidelsen er med

Vi har brug for hinanden , så henvend dig trygt til ospå WHO´s liste over invaliderende sygdomme.

Depressionsforeningen-fyn.dk er en lokalafdeling af Depressionsforeningen.dk der er landsdækkende. Du kan læse meget mere om den landsdækkende depressionsforeningens arbejde ved at klikke her

Her på siden vil du finde eksempler på hvad vi lokalt udfører af arbejde for at hjælpe mennesker som bliver ramt af

Depression

Bipolar Lidelse (tidligere var betegnelsen manio/depressiv)

Pårørende

Vi har f.eks selvhjælpsgrupper indenfor ovenstående hvor man mødes løbende og st'øtter hinanden.

Vi deltager også på relevante arrangementer som f.eks Sindets dag - Brugernes Bazarmesse og lignenede hvor vi stiller op med en stand og taler med mennesker som viser interesse for vores viden/materiale om depression/bipolar Lidelse. I 2017 var det således 10 gang at vi afholdt Sindets Dag i Odense og her er vi også med i planlægningsgruppen.

Vi laver også arranmenter med offentlig adgang. Vi har tidligere hafte f.eks en foredragsaften med psykriater Bodil Andersen, Odense og en foredragsaften med skuespiller Flemming Enevold der selv har levet med en Bipolar Lidelse siden han var 6 år.

Vi har også flere gange afholdt en workshop om emnet "selvkritik og skam ?" Oplæg og workshop udføres af specialpsykolog Krista Neilsen. Der var plads til 25 deltagere til workshoppen og alle pladser blev besat. Dejligt!

Vi har i 2015 medvirket i et TV udsendelse som omhandler vores arbejde på Fyn. Du kan se programmet ved at klikke på nedenstående:

Vi er på udkig efter andre arrangementer til 2018 så har du en god ide så kontakt os venligst på tlf eller mail. Du kan finde adressen under kontaktoplysninger